Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 19, 2012

A home made cot bumper | Ett hemmasytt spjälskydd


So I haven't been crafting much this week EITHER (where is the world coming to?). But I finally made the cot bumper I've been planning for months. More like functional crafting than the super creative sort I guess, but I feel very pleased that I finally made it.

Jaha, så har jag inte pysslat eller handarbetat mycket den här veckan HELLER (vart är världen på väg?). Men jag lyckades i alla fall till slut sy spjälskyddet jag planerat i månader. Det är väl mer någon sorts funktionsinriktat handarbete än superkreativt skapande, men ändå. Jag är mycket nöjd att jag äntligen fick det klart.


You know what it's like, you buy and gather all the stuff you need for a project, and then - nothing. No follow-through. No? It's just me? Well, now it's done.

Ni vet hur det är, man handlar och samlar ihop allt man behöver för ett projekt, och sedan - ingenting. Inget genomförande. Nähä? Är det bara jag? Nåja, nu är det klart i alla fall.


The plushies from a few weeks ago are now ridiculously matching the bumper. Nice.

Mjukdjurskuddarna som ni fick se för några veckor sedan är nu löjligt matchade med spjälskyddet. Fint.

5 comments:

  1. Tack! Jag är inte mycket för pasteller. :-)

    ReplyDelete
  2. Snyggt och kudden är helt underbar!

    ReplyDelete
  3. Härlig färg! Det ser rätt högt ut? Själv har jag från Ikea och de är helt värdelösa, bara glider ner och gör knappt nån nytta...

    ReplyDelete
  4. Tack! Det är 30 cm högt och 2 cm tjockt, jag köpte en stor bit skumgummi på Ohlssons tyger som jag tror var 60 cm x 2 m och så delade jag det på längden. Blev bra och sitter uppe fint. Har också haft sådana som kasar ner, mycket irriterande...

    ReplyDelete